Středa 10. 7. 2024
Škoda Enyaq v akci, navíc s dotací
Škoda Auto zpřístupňuje svou elektrickou modelovou řadu Enyaq širší skupině zákazníků. Ti mohou nyní volit vedle standardních verzí také akční provedení Tour.
Kromě základního provedení Enyaq Tour 50 si lze vybrat výkonnější varianty Enyaq Tour 85/85x nebo Enyaq Coupé Tour 85/85x. Škoda Enyaq Tour 50 je nabízena s elektromotorem o výkonu 125 kW a pohonem zadních kol. Vysokonapěťová baterie s kapacitou 55 kWh (využitelná kapacita činí 52 kWh) umožňuje maximální dojezd až 365 kilometrů v režimu WLTP. Na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem lze baterii doplnit z 10 na 80 procent její kapacity za 36 minut, přičemž maximální nabíjecí výkon činí 110 kW. Škoda Enyaq Tour 80/85x má elektromotor o výkonu 210 kW a baterii s využitelnou kapacitou 77 kWh. Zde činí dojezd na jedno nabití až 586 km dle WLTP (Enyaq Coupé 85). Na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem lze akumulátor doplnit z 10 na 80 procent kapacity již za 28 minut. Na českém trhu jsou tyto akční modely dostupné za doporučené prodejní ceny od 899 000 Kč (Enyaq Tour 50), od 1 129 000 Kč (Enyaq Tour 85), resp. 1 229 000 Kč (Enyaq Tour 85x) včetně DPH. Stejně jako u standardního ceníku platí, že u modelu Enyaq Coupé činí příplatek 60 000 Kč. Bohatá základní výbava se dá na přání rozšířit o několik příplatkových položek. Zákazníci tak mohou získat například dělicí síť do zavazadlového prostoru, elektricky odjistitelné tažné zařízení, panoramatické střešní okno, přenosnou nabíječku a pro verze 85/85x i tepelné čerpadlo. Na výběr jsou také dva zvýhodněné pakety Transport a Plus, stejně jako několik variant prodloužené záruky a předplaceného servisu. Při pořízení na úvěr lze čerpat státní podporu pro podnikatele ve výši až 200 000 Kč na vůz a až 150 000 Kč na dobíjecí stanici. Škoda Financial Services poskytne na financované vozidlo atraktivní úrok již od 0 % a bezplatnou pomoc s vyřízením dotace.
Umí i sportovat
Škoda Enyaq může být nejen pohodlným rodinným elektromobilem, ale i závodním speciálem. Důkazem je koncepční studie Enyaq RS Race, kterou vyvinulo oddělení Škoda Motorsport. Svým agresivním designem je Enyaq RS Race pevně spojen se světem motorsportu. Jeho rozšířený podvozek zajišťuje ještě stabilnější jízdní vlastnosti, zatímco výrazné zadní křídlo poskytuje potřebný přítlak. Cílem studie je získat praktické poznatky prostřednictvím konkrétních technických a konstrukčních úprav vysokovýkonných elektrických vozů. Tento koncept nezůstane jen na papíře, ale bude to skutečně funkční vůz.