Rally Bohemia 2017 logo

Rally Bohemia

1. – 2. 7. 2017, Mladá Boleslav, CZE

Logo Škoda Logo Autoklub České Republiky

Ohlasy jezdců po RZ4 Chloudov II. a RZ5 Zlatá II.

Přinášíme Vám obsáhlé ohlasy jezdců z Rádia Rally Bohemia z cíle RZ4 GLOBAL ASSISTANCE Chloudov II. a RZ5 MOGUL Zlatá II.

Po RZ4 GLOBAL ASSISTANCE Chloudov II.

Jan Kopecký: „Druhý průjezd této erzety trochu víc klouzal než ten minulý, museli jsme být opatrní zvláště v místech s vytahaným blátem. Auto nám ale jede dobře. A jakou taktiku zvolíme na poslední erzetě? To poznáme podle počasí, jaké tam bude.“

Václav Pech: „Tam kde je to such, tam to drží, v lese je to jakoby namazaný, je to mnohem těžší než předtím.“

Jan Černý: „Na trati bylo hodně bláta, klouzalo to, ale auto bylo super. Uvidíme, jak to bude dál.“

Miroslav Jakeš: „Pocity jsou smíšené, počasí nám to docela kazí, teď mám mokré a spolehám na to, že na té příští bude mokro, teď to tady na tom suchu bylo špatné. Na té minulé RZ jsem odvařil brzdy.“

Jaromír Tarabus: „Čekali jsme trochu víc vody, zvolili jsme mokré obutí i nastavení auta pro mokrou trať. Třeba se to nám to bude hodit na poslední erzetě.“

Vojtěch Štajf: (kouří se mu ze zadních brzd) „To obutí není optimální tak používám hodně brzdění levou nohou. Takže se to hodně zahřívá. Tady to není takový problém, ale na té příští dlouhé si na to budu muset dát pozor.“

Roman Odložilík: (je první s nasazenou světelnou rampou). „Trať klouzala víc než předtím, ale je to zábava, tahle erzeta je moc pěkná. Čas není zlý, dobře jsme obuli.“

Jaroslaw Szeja: „Trať klouzala, moc „bordelu“, moc bláta. Pneumatiky jsme nasadili jako kompromis.“

Karel Trněný: „Netrefujeme se do gum, je to klasická Bohemka, obuješ suché je mokro, obuješ mokré a je sucho. Teď to právě bylo na těch mokrých blbý. Modlíme se, aby na té příští RZ byla voda.“

Roman Kresta: „Že se nám kouří od brzd? To je v pořádku, nasadili jsme nové destičky, to je tím. Obuli jsme měkké sliky a čas je super, takže jsme spokojeni.“

Martin Březík: „V pohodě, ale zase jsme špatně obuli mokré a tady je to suché, ale na té příští má být mokro, tak snad tam to bude dobré.“

Jan Sýkora: „Líbí se mi, že konečně je to Bohemia, kde zapršelo – často jsme to očekávali a pak bylo sucho. Díky „špiónům“ máme dobré informace o tom, kde je bláto, takže se toho nebojíme.“

Štěpán Vojtěch: (obdržel penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly po výměně pneumatik před předchozí RZ) „Jedeme hlavně tak abychom měli dobrý pocit a pobavili lidi okolo, takže díky těm vzniklým rozestupům to není zase takové drama. Máme problémy s řazením, neodpojuje nám to plyn, takže s tím musíme jet jinak, ale nějak to umíme.“

Karel Trojan: „Auto je v pořádku, všechno funguje, oproti prvnímu průjezdu jsme se tu srovnali, předtím jsme tu dělali nějaké chybičky, teď už to bylo lepší.“

Petr Hrobský: „Moc hezky se nám auto vozilo, dělali jsme krásně dlouhé táhlé smyky. Nasadili jsme totiž mokré obutí a trať byla suchá, na suchých bychom asi měli lepší čas. Takhle asi pneumatiky ty smyky moc nepřežily, nedá se nic dělat, koupíme nové .“

Martin Šikl: „Dali jsme tam mokré a strašně se to vozilo bokem, ale bylo to pěkné svezení, krásná erzeta. Teď na té další to bude peklo jestli tam ještě pršelo, už předtím tam bylo hodně vytaháno.“

Václav Kopáček: (startoval v opožděném startovním pořadí) „V servisní zóně jsme zjistili závažnou závadu na předních brzdičích, tekla nám brzdová kapalina. Pokusili jsme se to aspoň provizorně opravit, zdá se, že se to podařilo. Chtěli jsme teď soupeřům trochu odskočit, podle času se zdá, že se to podařilo. Jeli jsme ale na mokrých gumách a ty díky tomu dostaly na této celkem suché erzetě pořádně zahulit. Snad nám vydrží i na tu poslední dnešní.“

David Tomek: „Už je to lepší než v prvním průjezdu, ten byl strašný. Ale jsme rádi, že jedeme.“

Po RZ5 MOGUL Zlatá II.

Jan Kopecký: „Bylo to hodně složité, počasí si s námi pohrává. Tahle RZ byla hodně uklouzaná, hodně záludných míst. Já mám něco v hlavě, protože jsem si stejně jako na posledním závodě myslel, že máme defekt, a neměli jsme ho.“

Václav Pech: „Udělal jsem v jednom známém místě hodiny, musel jsem couvat. Je to ale moc hezké svezení, moc nás to baví.“

Jan Černý: „Jeli jsme neřezaný slick, na předchozí RZ bylo sluníčko, tak jsme si řekli hurá, máme vyhráno…No a teď tady na mokru jsme dali do kříže dvě mokrý, což nebyl moc dobrej nápad a dělalo to hrozný věci, ale jsme tady a jedeme dál.“

Miroslav Jakeš: „Teď nám to vyšlo dobře, při minulém průjezdu jsem ale měl špatné gumy a problémy s brzdami.“

Jaromír Tarabus: „Snažíme se, první volba nám celkem vyšla, protože tady spadla voda, měli jsme obutou měkkou směs. Bylo hodně bláto, ale bylo to takové konstantní. Jsme spokojení, teď jsme dostali od Mirka, ale jsme tady a ještě to bude dlouhé.“

Vojtěch Štajf: „Musím pochválit spolujezdkyni, tento druhý průjezd těžkou erzetou zvládla mnohem lépe než poprvé, totéž se týká i mé jízdy, vždyť jsem tu napoprvé dělal hodiny. Představoval bych si samozřejmě, že budeme v pořadí výš, ale jsme rádi, že pojedeme i zítra. Dnes bylo hlavně důležité trať zvládnout, bylo na ní hodně bláta.“

Roman Odložilík: (premiérově v bílo-černo-červených barvách nového sponzora) „Není takové jak bych chtěl, není to nic moc.“

Karel Trněný: „Byli jsme dvakrát mimo trať, jednou auto ani nechtělo nastartovat. Vůbec jsme si to teď neužívali, spíš to byl boj o přežití. Snad se lépe vyspíme do zítřejšího dne.“

Jaroslaw Szeja: „Je to masakr, 5 km jsme vůbec neměli brzdy, brzdili jsme na čtyřikrát, ale nějak jsme zůstali na cestě, je to OK.“

Roman Kresta: „Bylo to hodně těžké, ale jsme spokojeni. Že jsem minulou zkoušku vyhrál? No, trochu jsem se tam snažil…“

Štěpán Vojtěch: „Hodně to klouže, jedeme jako klasicky na Bohemce, dveře –dveře. Chvílemi to vypadá, že mi vypadne volant z ruky, je to ale hezké. Na RZ4 nám obutí hodně klouzalo, teď už to snad bylo lepší… No ale tady není žádné obutí úplně správné.“

Martin Březík: „Kopáček nám ujel hodně, nám to dneska nejde. Ale my jsme docela spokojení, aspoň, že tak.“

Jan Sýkora: „Jsou to těžké podmínky, klouže to, je tam hodně bláta, a i při tom, že jsme patnácté auto, jsou tam místa, kde už je to vyházeno více, než při prvním průjezdu kde to tam Honza dopsal. Takže je to takové nervózní.“

Karel Trojan: „Nejelo se nám dobře, dalo nám to pořádně zabrat.“

Martin Šikl: „Byl to boj na vytahaném bordelu, nějaká auta tam byla zahozená, ale bylo to dobrý.“

Václav Kopáček: „Byla to krásná a těžká zkouška, hodně to klouzalo, mnohde jsme raději ´čuchali´ do zatáček. Těšíme se na zítra, musíme zkontrolovat brzdy.“

Daniel Landa: „Hned při přejezdu na dnešní první klasickou erzetu se na nás poznamenal v civilním provozu jeden řidič, který nás v protisměru vytlačil z cesty, zničili jsme geometrii i gumy. Byl to asi pokus nás zabít…Teď už je to dobré, cítíme se dobře, poslední zkouška byla perfektní.“

Tomek Zeman: „Musíme se zlepšovat. Teď jsme jeli intermedia, ty dostali za uši, ale fungovalo to dobře.“

Jaroslav Pešl: „Tři kilometry před cílem jsme byli mimo trať, ale diváci nám pomohli zpět. Obutí jsme celkem trefili, první třetinu to bylo na mokré a zbytek na suché gumy. Jsme tady, to je důležité.“

Petr Hrobský: „Měli jsme defekt v první třetině RZ, takže je po závodech. Sere mě to, ale je to tak. Zítra zkusíme zabojovat alespoň o etapové body.“

Jiří Tošovský: „Jo v pohodě, já jsem skoro rok nejel, a zrovna jsou takovéhle podmínky…takže se vezeme a nechceme nic vyvést. Zrychlovat budeme postupně.“

Richard Kirnig: „Užili jsme si to, měli jsme už mokré gumy. Jelo se nám v pohodě, nic tragického.“

Štěpán Zabloudil: „Oproti loňsku je to lepší, loni nám upadlo kolo. Změnili jsme auto, tohle soudobé Subaru je hravější, a tak přestože má menší výkon než historik, tak nás to baví. S výsledky jsem spokojen, na moje poměry jsou dobré.“

Marcel Tuček: „Bez problémů, je to klasická Bohemka – v Boleslavi prší a tady je sluníčko, nebo obráceně. Trochu mě mrzí, že není víc vložek, aby to bylo zajímavější, a né jenom dvě vložky.“

Filip Mareš: „Je to náročné, pořád jenom přehazujeme gumy a sledujeme počasí. Ale teď jsme se krásně svezli. Simon jede rychle, je to velký souboj a jsme rádi, že v něm figurujeme.“

Simon Wagner: „Moc jsme netrefovali volbu pneumatik, ale je to krásný souboj. Budeme bojovat až do cíle, zítra bude ještě dlouhý den. Užíváme si to.“

Sindre Furuseth: „Učíme se, nemám s těmito podmínkami žádné zkušenosti, bylo to pro nás hodně náročné. Obuli jsme ale správně. Byl to dobrý den“

Andrej Barčák: „V lese už jsme si pomáhali svícením, jsme rádi, že jsme v těchto těžkých podmínkách v cíli. Druhá etapa? Chceme postupně zrychlovat a dostat se na rampu.“

Karel Kupec: „Strašně vytahané bláto, ale měli jsme problém s brzdama. Auto nebrzdí a teď to bylo celé z kopce. Tyhle destičky fungovaly na Peugeotu, kde jsme je měli také, ale na Opelu nefungují, to jsme tedy nečekali.“

Tomáš Knápek: (přijíždí se silně zabláceným vozem) „To bláto je od katování, venku jsme nikde nebyli.“

Jan Vonka: „Měli jsme defekt, asi jsme trefili kámen. Měnili jsme kolo.“ (To bylo v cíli RZ netradičně připevněno k vozu zvenčí u spoileru.)“

Barbora Holická: „Při minulém průjezdu se nám jelo lépe, to jen pršelo, déšť všechno spláchnul. Teď bylo ale všude spousta bláta, které nás stahovalo do příkopů. V nich je několik jiných aut, my jsme ale tady a technika šlape bez potíží.“

Ohlasy jezdců Rally Bohemia Historic – MČR v rally historických automobilů po RZ5 MOGUL ZLATÁ II.

Břetislav Enge: „Snažili jsme se, ale nevím, zda udržíme vedení. Je to těžké, ale mně se to moc líbilo. Měli jsme i dvě krizovky, ale ustáli jsme je. No a ráno do toho jdeme nanovo.“

Jan Frei: „Náramně jsme se bavili, všude kde to bylo možné, jsme jeli bokem. Máme ale velkou ztrátu z minulého průjezdu, kdy ním praskla kulisa řazení a erzetu jsme dojeli na jeden kvalt.“

Stanislav Budil: „Trať už trochu oschla, ale my máme obuto na mokro. Snažili jsme se a udělali i nějaké parádičky pro lidi. Honza Frei nás tu porazil o půl minuty? To snad ani není možné, musel hrozně letět…

Lubomír Sychra: „Ohromně nás to bavilo, vlastně je nám úplně jedno, jaký jsme zajeli čas. Byla to paráda! Petr Hustý zůstal v příkopě, diváci se mu snaží pomoci ven.“

Tomáš Bělohradský: „Jsem naštvaný, zdržel nás jezdec před námi, který nás celých deset kilometrů držel za sebou, nemohli jsme ho předjet…“

Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.

Rally Bohemia je na sociálních sítích k nalezení na těchto účtech:
Facebook: www.facebook.com/rallybohemia
Twitter: twitter.com/RallyBohemia
Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia
Instagram: instagram.com/rallybohemia

Download

Tisková informace č. 13


1.7.2017 [94]


Facebook icon Facebook icon Twitter icon Twitter icon Youtube icon Youtube icon Instagram iconInstagram icon

 

Generální partner

Logo Škoda

  • Hlavní partneři Main Partners

    • Global Assistance
    • Mogul
    • Autodrom Sosnová Kurzy bezpečné jízdy
  • Hlavní partneři Main Partners

    • Středočeský kraj
    • Město Mladá Boleslav
    • Liberecký kraj podpořeno z rozpočtu Libereckého kraje
  • Partneři Partners

    • GoPro
    • ONI System
    • KRS - výrobce obytných vozů
    • Bezpečnostní agentura Henig
    • Autoklub Škoda
  • Partneři Partners

    • Bondy Centrum
    • Autodrom Sosnová Motorsport & Events
    • Nakládání s odpady - LADEO
    • CENTR PCO
  • Partneři Partners

    • TKF stany
    • Jablotron
    • Dragon Internet
    • Glassschool
  • Partneři Partners

    • Hájek reklama
    • IAC Group
    • KonekTel Radiokomunikace
  • Mediální partneři Media partners

    • Rádio Impuls
    • ČT4 sport
    • auto motor a sport
    • Česká televize
  • Mediální partneři Media partners

    • eWRC