Rally Bohemia v cíli 1. etapy, ohlasy jezdců | RALLY BOHEMIA 2014

Rally Bohemia v cíli 1. etapy, ohlasy jezdců

První etapa Rally Bohemia nejlépe vyšla posádce Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI.

Úvodní rychlostní zkouška Rally Bohemia v Mladé Boleslavi nabídla divákům atraktivní podívanou na soudobé i historické vozy v městském prostředí a zápolení soutěžních posádek sledovalo podél tratě několik tisíc diváků. Rally Bohemia dále pokračovala klasickými rychlostními zkouškami na Mladoboleslavsku, které odpoledne postihla silná průtrž mračen. Na rychlostních zkouškách Lobeč a Vinec tak bylo místy stále ještě hodně mokro a z krajnic se vytahalo bláto, které dělalo povrch rychlostní zkoušky velmi kluzkým.

S těmito složitými podmínkami na trati se nejlépe vypořádala posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI, která zvítězila ve třech z pěti měřených úseků, a v cíli první etapy Rally Bohemia je od nejbližších pronásledovatelů dělí velmi slušný náskok 18 vteřin. Druhé místo patří Škodě Fabia Super 2000 posádky Jan Kopecký – Pavel Dresler, které se prozatím nepodařilo Pechův nástup zachytit. Třetí místo v absolutní klasifikaci zaujímají skvěle jedoucí Italové Umberto Scandola s Guido D’Amore také se Škodou, které od Kopeckého Fabie dělí 27,2 vteřiny.

Mistrovství České republiky v rally historických automobilů po první etapě patří suverénnímu Jiřímu Kalistovi s Michalem Šofrem a Subaru Legacy RS. Ti před svými nejbližšími soupeři Petráškem a Kotálem s Opelem Ascona B vedou o více než 5 minut. Třetí místo v MČR HA zaujímají Pavel Karlík s Martinem Fabiánem s Ladou VFTS, kteří na Petráška ztrácejí 17,4 vteřiny.

Václav Pech jun. po I. etapě: „S aktuálním výsledkem jsme naprosto spokojeni. Nečekali jsme to. Dnešní den byl velmi těžký na projetí všech RZ bez jezdecké chyby. Náskok jsme ale až překvapivě dobře tvořili po dost velkých skocích. Na rychlostní zkoušce Lobeč bylo vytaháno velké množství bláta na silnici, ale měli jsme velmi dobrý rozpis a místa, kde bylo bláto, jsme měli poznačená. Na druhém průjezdu Vincem už jsme trochu ztratili, protože v rychlejších pasážích jsem se trochu bál, že budou často místa s nečistotami na trati, ale na Vinci jich naopak bylo méně, než jsem čekal.“

Jan Kopecký po I. etapě: „Snažíme se jet, jak nejlépe umíme. Na první rychlostní zkoušce bylo vytaháno velké množství bláta a dost to klouzalo. Všichni jsme tam „čuchali“, protože tam přilétnout naplno, nedopadlo by to dobře a skončili bychom nejspíš někde v lese. Na čtvrté rychlostní zkoušce už tolik nepršelo a bylo vidět, že když je sucho a dobrý grip, tak dokážeme s Vencou trochu jet, ale jakmile je naklouzáno, tak nám nějakým způsobem strašně ujíždí. Uvidíme, co s tím dokážeme udělat. Na zítřek se musíme dobře vyspat, to je základní věc a uvidíme ráno s počasím. Myslím si, že tratě určitě nebudou suché a v lesích a ve vyšší nadmořské výšce určitě mokro bude. Uvidíme ráno. První vložka je stejná jako v minulosti, na druhé jsou části, které jsem v životě nejel, a ani netuším, jestli se takto tahle RZ někdy jela. Hodkovice se jedou obráceně proti směru, který znám a před dvěma lety jsme tady Václavovi dali na mokru 50 vteřin. Takže je to obrovský krok, co jejich tým dokázal s autem udělat, a i Václav, jak se za tu dobu s autem sžil.“

Umberto Scandola po I. etapě: „Jsme šťastní. Dnes jsme nabrali velké množství zkušeností, ale zítra je jiný den. Rychlostní zkoušky ve druhé etapě jsou velmi technické a trochu připomínají Itálii, takže čekáme a těšíme se na zítra.“

Language Selector
 
 
 
Sponzori 1 General
GENERÁLNÍ PARTNER
 
 
Sponzori 2 Hlavni partneri
HLAVNÍ PARTNEŘI
Sponzori 3 Partneri 1
PARTNEŘI
Sponzori 4 Partneri 2
Sponzori 5 Hlavni medialni partner
HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER
Sponzori 6 Medialni partneri
MEDIÁLNÍ PARTNEŘI